torsdag 31 januari 2008

Äntligen mönster i pulsklubben

Här har jag varit slarvig - känner att jag skulle skrivit lite här för länge sedan!


Blev lite mer inspirerad nu när jag såg vilket första mönstret i pulsklubben var.


Mrs Beeton-muddar från Knitty.com. Hade tänkt sticka efter det mönstret sedan jag hittade det på Sticka.org. i en svensk översättning. Tror bara medlemmar har tillgång till det. Ska bli kul! Ska bara fixa pärlor, var jag nu ska få tag på dem, lite lurigt med vilken storlek det ska vara på dem, men det löser sig väl.





Var i ishallen ikväll och kollade när grabben spelade match - gick inget vidare - men, men - det blir fler matcher. När jag kom ut därifrån hade det snöat och det har fortsatt hela kvällen, plus att det blåser upp mer och mer. TVn får inte in några kanaler, så det blev kö till datorn i stället. Nu var det äntligen min tur!





Har under min lunginflammation stickat 4 mössor - en var en beställning till en arbetskamrat, ganska klassisk modell, men det är svårt till killar tycker jag.


Han blev i alla fall nöjd - och då får jag ju också vara det!!!!



De andra mössorna ska jag ta foto på när samtliga är monterade.

Nä, nu får jag väl krypa till kojs, börjar svida i ögonen, skönt att det är fredag i morgon!
Natti, natti!

Inga kommentarer: