torsdag 24 juli 2008

Öresund Runt

I tisdags åkte jag Öresund runt med ett gäng stick- och garntokiga tjejer!
Jag tog bilen till Höör, tåget till Hässleholm och där bytte jag tåg och träffade "gänget" från Kristianstad. I Helsingborg mötte vi ett grupp från Malmö, och när vi gick iland i Helsingör var vi nog uppåt ett 20-tal!!!!!!


Vi stickade på tåget, båten och på Möllers café (efter att ha stoppat i oss lite wienerbröd med chokolade och kaffe).

Tågresan ner till Köbenhavn tog lite längre tid - så då hann vi med rätt så många varv.

I Köbenhavn hittade vi nästan alla garnbutiker och gjorde en hel del fynd. När magen började knorra, käkade vi medelhavsbuffé på ett ställe som jag tror hette RizRaz (kan ha fel) Mycket gott!!!

Kl.17.43 gick tåget tillbaka till Sverige och när jag hoppade av i Höör, så var jag både trött i fötterna och ganska mör, men vilken toppendag det var!!!! Soligt och varmt och många nya bekantskaper!
Tusen tack till initiativtagarna i Kristianstadmaskan och alla som gjorde dagen så trevlig! Ser fram emot nästa gång!







Inga kommentarer: