torsdag 4 december 2008

Födelsedag igen och rymlingar!

Idag fyller minstingen 14 år! Grattis!!!


Snacka om rörig dag! Det började med att mannen ringde vid 10.30 och sa att två av våra hundar grävt sig ur rastgården och rymt. Suck!

En timme senare hade tiken kommit tillbaka, men Cazzan var fortfarande borta.
Klockan 14 anmälde vi rymlingen till polisen, i fall någon hittat honom.
Kl.16.00 ringde en vänlig ung man och sa att han fångat in Cazzan när han sprang sicksack mellan bilarna på E22:an norr om Hörby! Rena turen att varken hunden eller någon annan kommit till skada. Eftersom inte polisstationen i Hörby hade öppet, så hade han tagit med sig Cazzan till Kristianstads polisstation! Strax därefter ringde polisen också till mig! Det blev att köra från jobbet i Sjöbo till Kristianstad och hämta den lilla rackaren!



Tur att det fick ett lyckligt slut. Jag är jättetacksam för att någon stannade och hjälpte Cazzan. Det var tydligen jättemånga bilar som inte stannade! Vårt stressade samhälle!


I morgon har jag tagit ut en semesterdag, och det ska bli så skönt! Nu ska jag sticka några varv innan jag kryper till sängs!

Än en gång - tack Daniel för att du stannade och räddade vår lille rymling!

Inga kommentarer: