söndag 15 augusti 2010

Blandat

Ja, semestern är slut och man jobbar igen. Det är ganska lugnt, så det blir en mjukstart.

Tyvärr har jag fått fruktansvärda problem med min mage.
Får magknip i attacker som varar allt mellan 15 sekunder till 2 minuter.
Ändå behöver jag inte gå på toa.
Blir kallsvettig och mår inte alls bra.
Ska ringa vårdcentralen i morgon och kolla vad jag ska göra.
Står snart inte ut längre!

Har dock varit lite produktiv under semestern.




En liten disktrasa som var rolig att sticka!
Mönstret heter Linoleum Dishcloth och ni hittar det här.

Jag återkommer med resten av mina projekt, då kameran strejar för tillfället.

I går var vi hemma hos min äldsta bror och svägerska och grillade i Malmö.

Som en del vet så vräkte regnet ner och han stod med paraply ute på balkongen och grillade.
Jaja, ni som känner honom vet att det inte är något konstigt!

Hade en kofta med till svägerskan, den blev för liten till mig och har legat i väntan på någon som skulle kunna/vilja ha den.

Det verkade som en "perfect match" till kära Gunnel, så nu hoppas jag den kommer till användning! Mönstret hittar ni här.







Måste visa en bild på deras söta valp Nikka - en japansk spets.
Visst är hon gullig?
Tusen tack för en trevlig kväll!





Har även anmält mig till två byten hos Stickamera!





och








WIP (Work In Progress): Sagrantino Shawl mönster på svenska!








bilden blev lite suddig, men det hinner ju bli fler innan den är klar!

1 kommentar:

Pysselfarmor sa...

Sagrantino Shawl - så spännande att du stickar den. Du och jag ska byta knappar! Jag har fixat mina till dig......är just nu på semester där det liksom inte finns en brevlåda i "parti och minut" :-).....skickar dem så fort jag kommer til litet mera bebodda trakter med snabbare postgång...kul att stifta nya bekantskaper via byten. ska nu titta runt hos dig - tack för mönstret till sjalen!