torsdag 5 januari 2012

Hemlisbyte på fejjan!


I gruppen online virkcafé på Facebook ska vi ha ett hemlisbyte.

Här är mina svar på frågorna:




Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) 

Är det något material du absolut inte tycker om?


 Tycker allra bäst om mjuk merino-ull, 
men använder även vanlig ull, akryl och bomull.
Tycker inte om lin!


Vilken eller vilka är dina favoritfärger?
Starka, glada färger som tex. cerise, rosa, lila, fuchsia, turkos, lime. 
I olika nyanser, melerat eller flerfärgat går också bra!
Inget "murrigt" 

Vad tycker du mest om att virka?
Har mest stickat innan, men när det kommer till att virka 
så tycker jag om mössor, sjalar, babykläder. 



Har du något drömprojekt att göra som är garnrelaterat?
Ja denna jackan! Tycker den är underbar!!!



http://www.ravelry.com/patterns/library/kyoto-jacket



 
Vilken sorts virknålar tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? ergonomiska?)
Mina gamla i metall som jag gjort ergonomiska med hjälp av cernitlera. 

Har du något hantverk du är sugen på, men ännu inte vågat/hunnit testa?
Nålbindning och tvåändsstickning 

Vad tycker du om att unna dig själv?
En tid hos massören
 
Vad gillar du helst att dricka? Någon speciell favorit?
Pepsi, kaffe, te, cider  

Favoritgodis?
Riktigt salta saker eller Marabou's mjölkchoklad och fransk nougat.  

Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom virkning? (Spinna, scrapbooking, stickning osv.)
Förut har jag målat korgar, gjort grönländsk pärlarbete, tenntrådsbroderi, eternellbindning.
Numera håller jag mest på med stickning och virkning.
Alltid pigg på att testa nya saker! 


Vilken slags böcker (ej virkning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
Deckare och historiska romaner 


Har du några allergier mot livsmedel?
Nej

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt, jag har ju dig redan på min blogglista! Ska nog få ihop ett bra bytespaket till dig.. Mihihii. :-) /Din bytesvän.

in-knit sa...

Jag kan inte hitta någon av alla i bytet som har med mig på blogglistan! Är det en dold lista kanske? Hmmmm får fortsätta leta!
Har jag din blogg på min lista?