onsdag 29 februari 2012

Nytt garnbyte i virkgruppen

Dags igen för nya kuligheter!
Att byta garn och att tassa runt bland bloggar och lägga hemliga ledtrådar, 
få nya bekantskaper och fixa roliga överaskningar är både spännande och kul!

Här kommer mina svar på frågorna:

  • Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
    • Jag tycker bäst om ren ull eller ull/akrylblandningar, eller bomull/akrylblandningar. Tycker inte om lin.

  • Vilken eller vilka är dina favoritfärger?
    • Starka glada färger som rosa, cerise, fuchsia, lila, turkos och lime. Inte murriga trista färger.
 
  • Vad tycker du mest om att virka till våren?
    • påskpynt, grytlappar

  • Har du något drömprojekt att göra som är garnrelaterat?
    • En filt/överkast med african flowers, eller andra rutor.

  • Vilken sorts virknålar tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? ergonomiska?)
    • Mina gamla metall som jag gjort ergonomiska med fimo/cernit-lera.

  • Har du något hantverk du är sugen på, men ännu inte vågat/hunnit testa?
    • Tvåändsstickning och nålbindning, spinna

  • Vad tycker du om att unna dig själv?
    • Massage e.dyl.

  • Vad gillar du helst att dricka? Någon speciell favorit?
    • Kolsyrat vatten med smak, eller rött vin om det ska va lite festligare.

  • Favoritgodis?
    • Ölkorv och ost

  • Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom virkning? (Spinna, scrapbooking, stickning osv.)
    • Förut har jag målat korgar, gjort grönländsk pärlarbete, tenntrådsbroderi, eternellbindning. Numera håller jag mest på med stickning och virkning. Alltid pigg på att testa nya saker! 
  
  • Någon annat stort intresse som du brinner för?
    • Mina hundar (siberian huskies)

  • Vilken slags böcker (ej virkning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
    • Deckare och historiska romaner

  • Har du några allergier mot livsmedel?
    • Nix, ingen i hela familjen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Här är det fint väder, hur är det hos dig.

Anonym sa...

Om man räknar benen på alla levande varelser i vår familj får jag det till 18.

Anonym sa...

Jag gillar musik och då är det mest långhåriga tvåbenta pudlar