onsdag 9 april 2008

Perdita, stick-café och symässa

Efter att ha varit av med sladden till kameran, kunde jag nu lägga in bilder fån kameran i datorn!
Ibland skulle man ha allting hängande runt halsen!!!!!!
Sedan jag skrev sist har jag varit och hälsat på i Kristianstad på deras stick-café och även fått igång ett stick-café här i Hörby. Tack för trevliga stickstunder alla glada stick-tjejer!

Har avslutat Påsk-extra Perdita. Tänkte först bara göra en och ha som armband, men de var roliga att göra - så det blev ett par! Använde tunt grönt bomullsgarn och cerise romarpärlor.
Jag har också stickat en liten pojktröja, mössa, sockar och vantar till lille Oskar i Göteborg som fyller 1 år på fredag. Gick iväg med posten idag, och jag hade ju glömt ta foto! Men jag hoppas att hans farfar tar en bild på grabben när han har det på sig! Lite roligare med en modell!
I söndags var jag och "morsan" på Symässan i Malmö. Trevligt, men där kunde varit lite mer garn. Det får man ju aldrig för mycket av. Köpte en bok om pulsvärmare av Sticka.
Övertalade mamma, som syr lappteknik, att köpa lite roliga tyger till en "Stick-ryggsäck" till mig. Bra sak att önska sig i födelsedagspresent!

Har mycket jag vill sätta stickorna i just nu, i synnerhet det garnet jag fick med posten i dag - ett Tradera-köp! Helt underbart! Tror det passar bra till Spirogyra-mönstret i pulsklubben, vad tror ni?
Nä, det är hockey på tv - perfekt att sticka till!


1 kommentar:

Anonym sa...

Så det var du som bjöd över mig på tradera....o)
Det är ett underbart garn att sticka i så lycka till med ett härligt stickprojekt....
kram//Birgitta