torsdag 24 april 2008

Spirogyra och Juno Regina

Ja, då var äntligen mina Spirogyra klara!
Blev kanske lite olika i färgerna, men det blev ändå lite festligt tyckte jag. De är stickade i Melody 100% ull som jag köpt på Tradera.
Har precis "ropat in" mer av samma garn fast i andra färger. Det var mysigt att sticka i, så jag ser fram emot att göra det fler gånger! Har drygt 3 nystan kvar av denna färgen, så det blir kanske någon sjal att matcha med Spirogyra.


Har kommit i gång med Juno Regina-sjalen, kunde inte låta bli att hoppa på den KAL:en också. Hade köpt vinrött Tiffany (på Tradera det också!) Lite festligt glittrigt!
Kunde dessutom inte motstå frestelsen att påbörja maj månads pulsvärmare. Hihi, jag har
aldrig haft så många påbörjade projekt tidigare.
Har alltid varit "duktig" och avslutat innan jag börjat på något nytt - men det är slut med det!
Nu är det sjalar och pulsvärmare och sockar och allt möjligt annat som varvas efter vad jag känner för. Det är ju alltid så kul att sätta stickorna i något nytt!!!!!!!! Men det är också kul när det är färdigt.

Nu är det dags att krypa till kojs! Mycket jobb i morgon - månadsavslut! MEN DET ÄR JU I ALLA FALL FREDAG!






2 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Vad fin sjalen blir i ditt festliga garn! Nu har du en bit "tråkig" stickning framför dig. jag har kommit en bit över hälften och hoppas att jag får mycket sticktid i helgen så att jag blir klar någon gång.

Annika sa...

Gud så snygga! Vilket underbart garn!!!!

Kram Annika