torsdag 29 januari 2009

Nya friska tag!

Nu så har jag gjort det!!!!! Bestämt mig alltså!!!!!


I och med att jag skriver det här - så vet ni - och kan peppa mig!
Låt mig inte komma undan!

Jo. jag har skrivit in mig på Friskis och Svettis och ska börja träna.
Jag ska testa allt vad de har att erbjuda och se vad jag fastnar för.
Jympa, spinning, yoga, step, aerobics, gymmet - ja det finns en del att välja på.
Allkort är köpt - dvs. jag kan träna vad jag vill under hela året.




Målsättningen är att bli:

  • piggare (orka sticka mer)
  • starkare (hålla större arbeten längre på stickorna)
  • lättare (kunna fika på stick-café utan samvetskval)
I och med att de byggt helt nytt sportcenter i Hörby så är det ännu mer inspirerande.
Friskis och svettis har hela ovanvåningen.
Två jympasalar, en spinningsal, ett gym och samlingsytor för eftersnack!


På bottenvåningen blir det snart invigning av bowlinghall och restaurang och till hösten kommer simhallen, med hoppbassäng och även en utomhusbassäng att bli klart!


Bara på de två gångerna jag varit där, har jag träffat massa bekanta, och det är en härlig stämning!


Verkligen ett lyft för kommunen!

På stickfronten dyker det upp nya beställningar hela tiden, och mina UFOs blir liggande ett tag till. Kul att det man gör uppskattas och leder till nya beställningar.

Mössan i mössbytet blev en mörklila basker som jag idag postat till Anna i Mölnlycke.

Nu ska jag gå och lägga mig!
Också ett nytt krav på mig själv - att komma i säng innan midnatt!
Behöver sova mer! Natti natti!

2 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Heja dig!

Anonym sa...

Ja jag ska minsann peppa dig *fniss* du ska ju faktiskt komma o träna någon gång ibland hos mig med ju... glöm inte det... se ya kram