fredag 12 februari 2010

UTMANING! Vem vill hjälpa till!





Mössor, mössor, vantar och halsdukar!


Jag har en liten utmaning till alla mina stickande kompisar!

En mössa är snabbstickad och går att göra av restgarner.
En halsduk är lättstickad även för den ovana.
En del älskar att sticka vantar i parti och minut!


I ett samarbete med Aluma har jag startat en insamling till deras försäljare.

Aluma är Skånes gatutidning som säljs av personer som befinner sig i hemlöshet.
De köper tidningen för 20 kronor och säljer den för 40. Mellanskillnaden är deras förtjänst. Arbetet med att sälja tidningar ger inkomst och sysselsättning, skapar rutin i vardagen och stärker självkänslan.


Jag känner att jag vill försöka hjälpa dessa människor som tagit ett kliv i rätt riktning och försöker göra något av sin situation.

Att lägga en slant i insamlingsbössorna av olika slag är ofta inte så svårt.
Olika faddergalor på tv, drar in miljonbelopp. Inte att förakta

Men att även kunna hjälpa på "hemmaplan" känner jag starkt för!

Vill du hjälpa till med en mössa eller två, ett par vantar eller dylikt - kontakta mig!

Jag överlämnar sedan till Aluma, så att deras försäljare får vad de behöver när de hämtar sina tidningar.

Som sagt! Kontakta mig: ingrid.nilsson@horby.nu

Krama varann i trafiken! ;)


Inga kommentarer: