fredag 14 maj 2010

Award från två håll!!!!!!

Jo det är sant! Och jag blev jätteglad!
Det är Sanna och Den stickande Bonnakäringen som gett mig denna!
Man ska dessutom berätta 7 saker om sig själv som inte alla känner till och
skicka den vidare till 7 andra bloggare.
Nu vet jag att många bloggar jag läser redan fått denna, så jag får fundera en stund.




Först 7 saker om mig:

  1. jag gick och steppade på Arnbergs dansstudio när jag var 16 år
  2. jag var aupair i London under ett sommarlov när jag var 17 år
  3. tog mc-kort när jag var 19 år och hade egen mc
  4. jag började ta säckpipelektioner när jag var 25 år (och slutade efter ca ett år)
  5. jag tog sånglektioner på Musikhögskolan i Malmö av en som utbildade sig till sångpedagog.
  6. har sjungit i flera körer bl.a.Spårvägskören i Malmö, Cecilia kammarkör och Trelleborgs kammarkör.
  7. jag gick på maskinförarutbildning för 3 år sedan, och tog lastbilskort, truckkort och förarbevis för hjullastare.

Tror där var en del nyheter för nån av er i alla fall! ;)

Ja då var det 7 stycken att skicka den vidare till och de ska ju helst vara till någon som jag inte tror fått awarden innan!

  1. Dessi - som inspirerar mig att motionera!
  2. Stickebloggen - med sina härliga hundtröjor och fina foto låter en följa med runt Göteborg i parker och garnaffärer!
  3. Brittirene - från den norra delen av Sverige - handarbete och lite av varje.
  4. Kim M. Kimselius - författarinna med skrivarstuga ett stenkast från mig. På bloggen kan man följa hennes böckers process, från idé och research - till färdig bok.
  5. Marias hobbysida - en duktig stickerska, som lyckas hinna sticka de där sakerna som jag velat göra för längesen! (låter jag knäpp?)
  6. Lillstickan - en underbart sprallig tjej som startade Restgarnsblues!
  7. IQ Queen - sist men inte minst! Min underbara kompis Ulle!

Ja, ni väljer själv om ni vill skicka vidare, men det är ju alltid kul att få veta mer om er!

2 kommentarer:

Dessi sa...

Vad gullig du är! :) Tack för awarden!

Jag har fått liknande awarder innan och har nog berättat en hel drös med saker som folk inte visste, så jag hoppar nog över att skriva 7 saker om mig. Hoppas det är OK! :)

Tack igen!

Kram!

in-knit sa...

Självklart, alla såna här saker anser jag vara frivilliga!
Kram