fredag 4 februari 2011

Fredag

Japp, trots en hemsk huvudvärk sedan i onsdags, då jag fick köra hem från jobb,
har jag lyckats få några minuter då och då, när jag orkat sticka lite.

En hajmössa färdig, ska postas till mottagaren, så han kan använda den när han ska på skidsemester.

Hajmössa




Sen har jag stickat de sista varven på min Annis.
Ska blockas, när jag orkar.
Den är stickad i Nettos billiga garn (20:-/50 g) och det gick inte åt mer än ca 60 g.
Blir nog pulsvärmare också. 
Tycker att garnet är snyggt och inga problem att sticka med.
Det är dock inget att rekommendera till sockar, men det tycker jag ändå inte är kul att sticka,
i alla fall inte den andra sockan, lider av SSS. (Second Sock Syndrom)

Annis oblockad
Ser att jag börjar närma mig en jämn siffra på bloggräknaren, snart dags för en tävling alltså! Håll ut!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vilken häftig hajmössa! Varför fanns det inte sådana när jag var liten?/KataM

Smycka sa...

Jättehäftig haj-mössa och snygg sjal. =o)