onsdag 16 september 2015

Vad gör jag?

En av de vanligaste frågorna jag får är?
"Vad stickar du just nu?"
Jag har ju alltid många projekt på gång samtidigt, 
bra med variation. 
Därför kan det ju se lite konstigt ut 
när jag plockar fram olika projekt ur påsen varje dag. 
Kan inte visa alla här, då en del kanske är presenter eller så. 

Här är i alla fall ett av dem, en huva i härlig ull. 
Detta är en KAL (knit-a-long) där alltså många stickar samma sak, 
fast använder olika garn, färg m.m. 
Det är kul att se många olika varianter, 
trots att alla använt samma mönster. 
Och ja, konstigt nog så är den rosa......


Mönstret hittar ni här:


Efter att jag visat upp mina krokade mössor 
hos Maja Mångsidig i torsdags på stickcafét, 
så blir förmodligen så att vi ska ha en workshop, 
så att fler kan få prova på. 


Därför måste jag ju kroka några fler, i olika garner. 
Kul är det.
Den här ovanför, var den jag precis börjat på i förra inlägget, 
och nedan den nya jag håller på med nu.





Inga kommentarer: