måndag 25 oktober 2010

Islandströja på g!

Ja, nu när vi gör en liten paus i mössprojektet är det dags att ta tag i lite andra UFOn.
Kamillas lila raggsockar med dödskallar är snart klara.

Min islandströja står näst på tur.
Så här långt har jag kommit med den.




Jag har utgått från ett gratismönster på ISTEX hemsida.
Du hittar det här.
Men jag är ju ingen hästmänniska, så jag bytte ut hästarna till mina favorithundar.
Garnet har jag köpt på Islandsgarn.se



Idag har jag dock inte orkat göra mer än att planera projekt.
Har fått maginfluensa, så jag behöver inte säga mer va?

3 kommentarer:

Carola sa...

Vad jobbigt med maginfluensa, vännen. Krya på dig snart. *kram på avstånd*

Hedvig sa...

Tack så hemskt mycket för länken! Som du sa, blixtlåsblomman var ju heeelt fantastisk!

Jättefin tröja och krya på dig! :)

Ps. Idag ville datorn vara med mig så nu har jag blivit följare också... :)

Eva sa...

Hoppas magen repat sej ,huvva för magsjuka!
Tack för rösten,var in och skulle rösta på dina hundar,men upptäckte att jag bara kunde lägga en röst,så Ceazar fick min !Kanske kan jag gå in på en annan dator o rösta på Bellatrix.
Tröjan är jättefin m hundar isf hästar!