måndag 4 oktober 2010

Kanelbullens dag....



...men såna finns att köpa färdiga!
I stället har jag gjort lerinbakade virknålar ;)
Ja, jag hade cernitlera i gömmorna, som jag klädde virknålarna med
och formade efter mitt "grepp".
Blev ganska nöjd faktiskt!


Har anmält mig till Mixa och Matcha 5 på Stickamera.
Första gången jag är med i denna sortens byte, så det ska bli spännande.




En liten tröja till en arbetskamrats Mattias.


Sist en bild på mina vantar efter mönstret "Ingela".



Nu ska jag sätta mig i soffan och provvirka mina nålar!

Återkom gärna - snart blir det 15000-besökstävling!

4 kommentarer:

Anonym sa...

vilken uppfinningsrikedom. Om eller När jag skaffat min drömbutik så ska du få fylla den med dina saker. // Carina

Pixi sa...

Vad praktiskt o enkelt,de såg verkligen argonomiska ut,fniss..ser fram emot tävling,må gott,kram =)

kurrelina sa...

Så smart med cernitlera till virknålarna....ska jag nog göra till mina målar penslar...supersmart...finns ju ergonomiska penslar men dom kostar skjortan, tidigare virade jag gummiband runt penslarna och det funkade bra tills gummibandet torkade....går med all säkerhet att göra till virknålar också om man inte har cernitlera
ha en fin dag
kramis

Garndottern sa...

Riktigt smart tänkt, hoppas att du blev nöjd =)