tisdag 12 augusti 2008

Hjälp - han flyttar!!!

Det slog mig nu att den äldsta sonen flyttar hemifrån i morgon! Hjälp!!!!

Snart 16 och ska börja på Naturbruksgymnasiet i Osby - inriktning Vildmark och äventyr.

Det är för långt hemifrån för att pendla - så han ska bo där.

Visst - han kommer ju hem på helgerna - men ändå!
Hoppas att han kommer att trivas där och få många bra kompisar.




Lillebrorsan är överlycklig, ingen som bråkar eller kivas mer under veckorna.

Jag är väl också lycklig över att han får göra något han tycker är kul.

Det finns ju så många utbildningar nu som inte fanns när en annan var i den åldern!

Men, jag kommer ändå att sakna honom!


Får nog ta och sticka lite så jag tänker på något annat!

2 kommentarer:

Annika sa...

Hej på dig! Åh, jag förstår din "panik". Mina barn har inte kommit dit ännu men snart...jag kan känna paniken redan *ler*

Kram kram Annika

miaring sa...

Hej, det är stora grejer, att flytta hemifrån - för mammorna i alla fall, hahaha. Jag märker på min 18-åring hemma, att han börjar göra sig lite, lite flygfärdig. Lycka till!