söndag 26 april 2009

Konfirmation




I det soliga lördagsvädret blev det en fin konfirmation för min väninnas dotter Sara.
Många av konfirmanderna är eller har varit klasskamrater till Jonas (yngsta grabben),
så det var extra kul att se hur stora de blivit.
En del av killarna hade kommit i målbrottet och man kände inte alls igen deras röster.
Just den åldern (14-15år) är det så stor skillnad på alla!



Sara

Annars har söndagen varit ganska lugn.
Sorterat garn som jag skulle, så nu vet jag vad jag har, och var jag har det!
Är i slutspurten på min kofta och då är man ju alltid nällad att börja på nästa projekt!
Tror det blir en poncho med kapuschong till Olivia som snart fyller 1 år.
Är sedan sugen på att börja på en Revontuli-sjal av mitt regnbågsfärgade Kauni-garn som jag köpte i Danmark. Men det kanske inte blir förrän senare, det beror på hur varmt det blir den närmaste tiden. Kanske bättre att sticka något i bomullsgarn, en top eller några baby-mössor, eller ................ Många idéer i huvet, får se vad som kommer ut först!

2 kommentarer:

Paulina sa...

hihi, ibland blir det så bara, allt liksom flyger ut på en gång. med bilder och allt. tack tack. :)

Hopeless71 sa...

Hmm...jag kan bara sticka rakt jag..så på den tiden det begav sej så att jag gjorde det så blev det bara en massa hallsdukar *fniss* önskar jag unde sticka en Poncho...
Ha en underbar dag !!

Hopplösan